13.08.2015

Justin Bieber, de la bad boy la "sfant" cu pantalonii in vine: Strategia de promovare pas cu pas

Justin Bieber imparte ascultatorii de muzica in trei categorii: cei care il adora pana la epuizare si ar lesina daca le-ar strange mana la un concert, cei care l-ar scuipa in fata daca l-ar vedea si cei carora nu le pasa pur si simplu de el si de toata atentia care i se acorda.

In orice caz, este una din cele mai mare vedete ale momentului si numele lui e cunoscut de mai toata lumea. Chiar daca unii nu stiu cum il cheama, cu siguranta ii recunosc freza din era "Baby".

Sursa: Tumblr
Dar altul e scopul acestui editorial: vreau sa evidentiez strategia de marketing bine pusa la punct de la inceputul anului pana in prezent. Sunt sigur ca tot ce a facut in ultimele 8 luni va da roade si va transforma viitorul sau single intr-un hit.

Si-a jucat bine cartile si a facut totul pentru ca sa intre pe sub pielea publicului si ca lumea sa vorbeasca despre el. Iar oamenii din spatele lui au elaborat cateva strategii de marketing cu care au mers la sigur.


Publicul iubeste un bad boy, dar si mai mult iubeste un bad boy cumintit

Anul trecut au tot aparut niste stiri nasoale despre Justin Bieber, care mi-au dat impresia ca pustiulica s-a vazut star peste noapte, a simtit mirosul banilor si a zis ca isi baga picioarele si vrea sa isi traiasca viata cum il taie capul. Nu i-a pasat ca milioane de adolescenti si adolescente il vad ca pe un model, il admira si ii cumpara cantecele, asa ca a ars-o pe droguri, ilegalitati si incidente pe scena.

Sau poate ca a vrut sa nu mai fie catalogat drept un copil, asa ca a incercat sa isi creeze o imagine de bad boy.

Nu ma credeti? Unul din multele exemple este ca a fost arestat in septembrie 2014 pentru conducere periculoasa si comportament violent. A scapat de acuzatii, insa a scazut in ochii publicului.

Dar cineva i-a bagat mintile in cap (ma indoiesc ca a avut singur o revelatie) si i-a explicat ca nu va mai face bani daca nu se cuminteste. Si asta a facut. Pentru un cantaret, imaginea conteaza mult.

Asa ca a fost obligat sa isi spele pacatele, altfel nu ar mai fi avut o cariera. Baietii smecherasi sunt placuti de public (50 Cent e primul care imi vine in minte), insa pana la un punct. Odata ce treci peste niste limite, incepi sa fii taxat de ascultatori.

Sursa: Facebook/Justin Bieber
Spovedania

Ce faci cand esti plin de pacate? Te duci sa te spovedesti si speri ca vei fi iertat. Asta a facut si el, desi pe mine nu m-a convins (e clar ca ii place sa fie petrecaret, insa nu isi mai permite asta, din pacate), Justin Bieber a acordat un interviu prezentatoarei Ellen DeGeneres. A facut o alegere buna, pentru ca ea e iubita si apreciata de multa lume, iar show-ul e difuzat in timpul zilei, publicul fiind predominant feminin - exact ce urmarea Justin Bieber.

Trebuie sa recunoasteti, fetelor, ca va place vulnerabilitatea la un barbat. Si pe asta a mizat si el. In timpul interviului, cantaretul a spus ca regreta toate lucrurile nasoale facute in trecut, ca e un alt om si tot discursul pe care il auzi de la un barbat betiv care ii promite sotiei si luna de pe cer doar sa nu plece de acasa.


(Culmea?) Fanii (si mai ales fanele) l-au crezut. A pus o fata de ingeras, privirea ii era un pic ratacitoare, mai-mai ca plangea... Parca iti vine sa crezi ca se caieste cu adevarat, nu-i asa?!

Daca vreti sa faceti misto de mine, faceti misto in fata mea, nu pe la spate

De-a lungul anilor, Justin Bieber a fost tinta multor glume. Bune sau proaste, relevante sau deranjante, a avut parte de toate. Insa cum demonstrezi cel mai bine ca te doare la basca de parerile altora? Roaga-i sa faca misto atunci cand esti in fata lor. Iar eventual, bate-ti si tu joc de tine. Autoironia e o calitate, nu-i asa?

JB a fost calul de bataie si pinata in timpul emisiunii Comedy Central Roast, iar glumele facute pe seama lui au fost si nesarate, si deplasate, si amuzante.


Hai sa ne dezbracam si sa cream controverse

Pentru ca esti tanar, arati bine, mergi la sala si esti un celebru cantaret, nu strica din cand in cand sa iti mai dai tricoul jos si sa pozezi dezbracat pentru niste reviste. Reclama pentru lenjeria Calvin Klein a facut furori la inceputul anului - pe Facebook se dezbatea daca partile esentiale sunt prelucrate in Photoshop sau nu - in timp ce coperta Men's Health a facut multe fete sa suspine.


Foto: JustinBieberZone.com

Trebuie sa faci ceva care sa devina viral

Cum mai era putin pana la mult planuitul comeback in muzica, Justin Bieber trebuia sa faca ceva care sa devina viral pe Internet. Desi oamenii pot fi induiosati in multe moduri, el a ales calea usoara: S-a pozat in fundul gol si a postat fotografia pe contul sau de Instagram. 

Sursa: Irishmirror.ie
Poza s-a viralizat rapid, like-urile au curs in nestire, toate site-urile de pe-afara au scris despre ea, fanii au facut MEME-uri si au lasat sute de comentarii. Peste cateva zile, cantaretul a sters-o de pe reteaua sociala, precizand ca i-a fost adus la cunostinta faptul ca exista si copii care il urmaresc si il admira, asa ca s-a gandit la ei si la cum se simt cand vad asa ceva si i-a dat delete. Siiiiiiigur!!!

Scuza e buna, pentru ca il face sa pozeze in lupul moralist si asa procedezi atunci cand starnesti controverse. Ups! Am facut valva, sunt un inocent - chiar daca am aparut in fundul gol - si imi respect toti fanii, de toate categoriile si varstele. Hip-hip-ura!

Un featuring tare care sa pregateasca fanii pentru single-ul tau

Justin Bieber a facut echipa cu Skrillex, un nume "greu" al muzicii electro, si cu alti muzicieni respectati (Diplo si Jack U), iar piesa "Where Are You Now" a facut furori prin topuri in timp ce clipul arata partea vulnerabila a cantaretului.

   

 E fain sa cresti pe spinarea altuia, nu? Desi nu a fost piesa lui, tot JB a primit cea mai multa atentie, asa ca a gandit-o bine si pe asta!

Ultimul pas: Am multi prieteni faimosi, care ma ajuta cu promovarea

Se poarta in randul cantaretilor sa apara in clipurile amicilor. O mana se spala pe alta, nu-i asa? Eu te promovez pe tine, tu ma promovezi pe mine, presa ne baga in seama pe amandoi. Iar cand cineva ca Ed Sheeran iti recomanda o piesa, parca i-ai da o sansa. 

Ed e unul dintre cantaretii care promoveaza pe Net viitorul single al lui Justin Bieber, numit "What Do You Mean". Dar si fetele de la Fifth Harmony, Madison Beer, Little Mix si Big Sean s-au bagat in acest joc de teasing. Si cu siguranta vor urma si altii, doar e prieten la catarama cu Usher, nu-i asa?

A video posted by Justin Bieber (@justinbieber) on

Concluzie: Pe langa piese si videoclipuri, vedetele mari din SUA se axeaza de multe ori si pe strategii ample de promovare, pe termen lung, sau pe campanii-soc, punctuale (Beyonce a lansat un album intreg, cu tot cu clipuri, fara preaviz). Mai mult, anticipeaza si dorintele publicului - cum a fost cazul lui Justin Bieber, care a renuntat la atitudinea de bad boy si acum pozeaza intr-un sfant cu pantalonii in vine.

Asa ca ma intreb: Oare cantaretii de la noi ar trebui sa adopte astfel de idei? Oare asta e motivul pentru care rasar atatea vedete peste noapte si dispar la fel de repede?

Va invit la dezbatere. Ce parere aveti de strategia de marketing a lui Justin Bieber? Va da roade? Va reusi sa "sparga" topurile cu noul single? Credeti ca astfel de metode pot functiona si in tara noastra? Merita sa le implementam si la noi?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...