27.09.2014

Webstock 2014: Ce am invatat de la acest eveniment

Webstock 2014, cea mai mare conferinta dedicata social media din Romania, este o invatare de minte pentru mine: la anul e musai sa particip si eu. Si nu doar pentru eclerele astea (care aratau delicios), ci pentru ca as avea ce invata: fie din succesul unora, fie din greselile altora.

webstock eclere
Foto: Facebook/Webstock
In urma cu cateva saptamani am vazut ca evenimentul era promovat in draci pe Facebook, dar nu m-a dus capul sa intru pe site-ul Webstock sa vad care sunt conditiile de participare.

De fapt, era simplu: bloggerii se puteau acredita sau puteau deveni ambasadori ai evenimentului si isi asigurau un loc gratuit la eveniment, profesionistii in comunicare si social media puteau solicita invitatii gratuite pentru seminariile dedicate, iar cei din companii isi puteau asigura un loc pe baza unei taxe de participare.

Da, cred ca sunt singurul care nu stia asta, insa imi iert greseala pentru ca sunt la inceput :).

Nu are rost sa va mai explic cat de tare ma oftic ca nu am fost prezent la conferinta (aproape ca ma dau cu capu' de pereti, nu alta), ci vreau sa va spun cu ce invataminte am ramas dupa ce am ascultat prezentarile speakerilor. Norocul meu ca s-a transmis live pe site-ul oficial.


  • Nu renunta, nu-ti vinde afacerea din prima, formeaza-ti o echipa de incredere, transforma obstacolele in oportunitati de dezvoltare.
Cam astea au fost lucrurile ce mi-au ramas in minte dupa prezentarea tinuta de Sergiu Biris, care a povestit cum a inceput de jos cu proiectul Trilulilu. La un moment dat, el a zis ca luat bani din salariul sotiei pentru a-si plati un angajat.

Cea mai tare chestie: in momentul in care casele de discuri s-au "rasculat" impotriva site-ului care facea concurenta YouTube, el si echipa lui s-au gandit sa duca mai departe acest parteneriat si sa creeze serviciul de streaming Zonga. Si acum au sute de mii de utilizatori, iar multi dintre ei platesc pentru functii premium!
  • Rezultatul final ar putea sa nu fie cel la care te asteptai cand ai demarat proiectul, ci ceva muuuuuult mai bun!
Mihai Sfrijan de la King, care se afla in spatele jocului Candy Crush Saga, conduce divizia din Romania a companiei care a dezvoltat, printre altele, si Bubble Wirch Saga. Concluzia discursului sau: un proiect se poate dezvolta pe parcurs si se poate transforma in ceva de succes, chiar daca nu va semana cu ideea de la care ai pornit. Trebuie sa fii pregatit pentru multa munca si sa profiti de oportunitati. A facut pana si o paralela cu un documentar al BBC!

  • Ce trebuie sa stii ca videoclipurile/proiectele/campanile sa devina virale
Pe Internet se "vinde" foarte bine umorul de calitate. Insa trebuie sa vii mereu cu ceva nou, altfel nu vei reusi sa cresti. In plus, lumea trebuie sa stie ca tu esti autorul proiectului, insa acest lucru trebuie precizat discret, ca sa nu devina deranjant. Cei care au stat in spatele campaniei McDonald's au zis o chestie faina: lumea nu da share decat la lucrurile care i-ar face pe ei sa para amuzanti in fata prietenilor.

Am invatat asta de la Vlad Eftimie (Times New Roman), Andrei Ciobanu (Kiss FM), Mihai Zmenta (zmenta.ro), Bogdan Zavera (Tribal Worlwide Romania) si Ramona Ciocodei (McDonald's).

  • Prezentarea nu trebuie sa fie plictisitoare. Si trebuie sa ai speech-ul pregatit, eventual presarat cu glumite.
Cel mai neinspirat discurs a fost cel al designer-ului Florin Dobre. A urcat pe scena, nu s-a prezentat, a spus ca lumea il stie dintr-un clip motivational viral de pe Internet, dar nu l-a aratat ca sa ne dam seama despre cine e vorba, s-a balbait foarte mult, nu avea discursul pregatit, astfel ca dupa cateva minute nu mai avea ce sa spuna. Noroc cu Manafu, prezentatorul evenimentului, care i-a pus cateva intrebari si l-a salvat.

Mai trebuie sa mentionez ca nu mi-a placut aroganta lui Vlad Eftimie de la Times New Roman, care s-a laudat intr-un stil barbar si a facut atacuri la persoana fara dovezi (pararea mea). Spre deosebire de Andrei Ciobanu de la Kiss FM, care are un umor natural, si Vlad Petreanu (petreanu.ro) ce a tinut un discurs presarat cu glumite reusite.

Ceilalti au avut prezentari interesante, sesiunile au fost interactive, avand in vedere ca cei din public puteau pune intrebari, asa ca aveai ce concluzii sa tragi.

Mentionez ca nu am mai putut asculta conferinta de la 16.00 incolo, asa ca probabil mi-au scapat unele prezentari interesante.


Post by Webstock.
 Voi ati fost la Webstock 2014? Ce lucruri ati invatat?

Ti-a placut acest articol? Da like la pagina de Facebook Dreaming Jukebox! Multumesc :)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...